Heb jij last van rug- of nekklachten? Grote kans dat dit komt door de manier waarop je achter een bureau zit, je keuken hebt ingericht of hoe je op de bank zit. Niet voor niets wordt gezegd dat zitten het nieuwe roken is. Mensen zitten teveel achter een scherm en gaan niet meer naar buiten zoals ze vroeger deden. We leven in een digitaal tijdperk waarbij alles online gebeurd.  Om minder last te krijgen van deze klachten is het verstandig om deze tips te volgen: gebruik maken van een zit/sta bureau, ergonomisch toetsenbord en iets simpels als je keuken anders inrichten.

Gebruik maken van een zit/sta bureau

 

Er is gelukkig een oplossing voor de mensen die voor werk lange tijd achter een laptop of computer zitten en last hebben van klachten. Dit is de zit/sta bureau. Zo’n bureau kan je met een knop verstellen van een zit bureau naar een sta bureau. Door de afwisseling zit je niet de hele tijd hetzelfde waardoor het risico op klachten verkleint wordt.

Ergonomisch toetsenbord

Een ergonomisch toetsenbord is ook belangrijk voor het voorkomen van klachten. Een ergonomisch toetsenbord verlaagt de afstand tussen muis en arm en hierdoor wordt er minder druk gezet op de onderarm.  Een ergonomisch toetsenbord is wat kleiner dan een normaal toetsenbord waardoor dus de afstand tussen muis en arm worden verkleint.

Keuken anders inrichten

Niet alleen een bureau en een toetsenbord zijn nuttig om klachten te voorkomen. Ook het anders inrichten van de keuken is daar een belangrijk onderdeel van.  Zorg ervoor dat kasten waar je vaak dingen moet pakken op ooghoogte staan. Zo voorkom je dat je je nek extra belast. Veel klachten bij mensen komen door dit soort kleine dingen.

 

Gebruik maken van een zit/sta bureau, een ergonomisch toetsenbord en de keuken ander inrichten zijn tips waardoor je de kans op rug-  en nekklachten verkleint.

Categorieën: Blog

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *