Als mens brengen wij één derde van ons leven door in ons bed. En hopelijk ben je grotendeels van die tijd in een diepe slaap. Maar voor een groot deel van de Nederlanders is dit niet zo, zo’n 20% van de Nederlandse bevolking ervaart namelijk slaapproblemen.

Slaapproblemen

Mensen onderschatten vaak hoe belangrijk een slaapkamer is voor de nachtrust. Het hebben van de kleinste slaapkamer in een huis heeft alleen maar profijt. Net als een baby die in een knus bedje ligt, heeft een volwassen persoon dit ook nodig. Wij mensen hebben namelijk behoefte aan beschutting. Daarnaast worden grote slaapkamers vaak ook voor andere dingen gebruikt dan alleen te slapen. Vaak maken kinderen huiswerk op hun kamer, maar al dat huiswerk op de kamer zorgt er alleen maar voor dat je nog slechter slaapt dan normaal. Ook moet een kamer rustig zijn, dit niet alleen qua meubels, maar ook qua kleuren die worden gebuikt. Drukke felle kleuren zorgen voor onrust en dus ook voor minder slaap. Eigenlijk is een optimale slaapkamer simpelweg saai. In een saaie slaapkamer kan je gemakkelijk en vlot in slaap vallen zonder dat je wordt afgeleid. Ook wordt het aangeraden om jouw inloopkast in de slaapkamer dicht te houden, want zeg nou eerlijk wie heeft er een keurig opgeruimde kleding kast? Precies daarom is wordt het aangeraden om een deur aan te schaffen voor kasten in jouw slaapkamer, als je deze nog niet had. Ook zorgen spiegels voor onrust in de kamer, er wordt ook aangeraden om een kleed of iets anders voor je spiegel te hangen als je gaat slapen. Een bed met een kastenwand wordt aangeraden om te gebruiken, dit zorgt ervoor dat je nog minder meubilair in je slaapkamer hebt. Een brugkast is hiervoor ook en mooie oplossing.

Meubels die je slaap stimuleren

Het gebruik van meubels om jouw slaap te stimuleren is iets wat écht kan. Met het gebruik van FPS-technologie val jij namelijk sneller in slaap en ervaar je minder stres en spasmetrekkingen in je spieren. Een FPS-systeem maakt laagfrequente geluidsgolven, deze zijn volledig weggewerkt in het matras en/of de stoel. Je ziet ze niet en je hoort ze niet. Wel zijn ze voelbaar en effectief. Het FPS-systeem werkt als volgt: er worden lage geluidsfrequenties naar impuls speakers gestuurd. Het geluid wat deze impuls speakers ontvangen zetten zij om in zachte trillingen. Deze trillingen zorgen voor vibraties in spiergroepen waardoor deze wordt gestimuleerd. Naast spiergroepen stimuleren deze vibraties ook de bloedsomloop. Door de variatie van frequenties en circulatie wordt er gericht gewerkt aan pijnklachten, de bloedsomloop en onrustklachten die worden veroorzaakt door stress.

Slaaptips

Naast de inrichting van jouw kamer en de matrassen waarop jij slaapt. Zijn er ook andere factoren waardoor jij minder goed in slaap kunt komen, dit zijn de 5 belangrijkste punten:

  • Zorg voor een juist klimaat:
    • Zet je raam open voor frisse lucht.
    • Gebruik geen kunstmatige verwarming en/of koeling.
    • Vermijd huisstofmeid en houd je slaapkamer schoon.
    • Vermijd ademhalingsproblemen die ontstaan door luchtstromen boven je hoofd.
  • Ga op tijd naar bed, je lichaam gaat namelijk melatonine aanmaken als het buiten donker wordt. Je wordt hiervan moe en het is natuurlijk om te gaan slapen als je moe bent.
  • Verminder stress:
    • Zet dingen waar je mee zit op papier.
    • Schrijf op waar je dankbaar voor bent en wat je bezighoudt.
    • Stop met denken en dim de lichten.
    • Vermeid schermpjes en zet rustige muziek op.
  • Vermeid cafeïne, dit blijft na innamen tot wel 6 uur in je bloed.
  • Zorg voor een goed slaapritme, ook als je vrij bent niet een gat in de dag slapen. Dit zorgt voor een uiteenlopend slaapritme.

Bron: https://www.desuite.nl/

Categorieën: Blog

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *